سهم بنان در ملکوت بسیار اندک بوده است، به رغم جایگاهی که در موسیقی ایرانی دارد. هر بار خواستهام چیزی بنویسم یا خوانندگان/شنوندگان ملکوت را در لذتی که از صدای بنان میبرم سهیم کنم، چیزی مانع شده است. راه چاره همیشه این است که کوتاهترین فرصتی که دست بدهد، همان دم را باید مغتنم شمرد. اینجا چند تصنیف از بنان را میآورم که برای همه آشنا هستند و دلربا.
تصنیف «حالا چرا» روی غزل شهریار، در اصفهان.
[audio:https://blog.malakut.org/audio/Banan%20Tasnifs/Che%20Shurha/01.%20Hala%20Chera.mp3]تصنیف «ای ایران» در دشتی روی شعر حسین گل گلاب با آهنگ روحالله خالقی.
[audio:https://blog.malakut.org/audio/Banan%20Tasnifs/Golrizan/08.%20Ey%20Iran.mp3]تصنیف «بهار دلنشین» در اصفهان؛ شعر بیژن ترقی؛ آهنگ روحالله خالقی.
[audio:https://blog.malakut.org/audio/Banan%20Complete/Banan%20-%20Shakhe%20Gol%2010%20(%20Ey%20Iran%20)/02.%20Ta%20Bahare%20Delneshin.mp3]و «الههی ناز» در دشتی؛ شعر کریم فکور؛ آهنگ روحالله خالقی.
[audio:https://blog.malakut.org/audio/Banan%20Complete/Elahe%20Naz/ELAHE_NAZ.mp3]تصنیف «کاروان»؛ در دشتی؛ شعر رهی معیری ساختهی مرتضی محجوبی.
[audio:https://blog.malakut.org/audio/Karevan/1%20-%20Karevan%20-%20Banan.mp3]تصنیف «من از روز ازل» در سهگاه؛ شعر رهی معیری؛ آهنگ مرتضی محجوبی.
[audio:http://malakut.org/music/Banan/man-az-rooz-e-azal.MP3]تصنیف «مرا عاشقی شیدا» در ابوعطا؛ آهنگ علی تجویدی؛ شعر منیر طه.
[audio:https://blog.malakut.org/audio/Banan%20Complete/Mara%20Aasheqi%20Sheyda%20-%203Gaah%20-%20A.%20Tajvidi.mp3]مطلب مرتبطی یافت نشد.