۳

تا بیکران دور دست

در این سفر اخیری که به ایران داشتم، در همان دو سه روزی که مشهد بودم، هر وقت مجالی فراهم می‌شد و یکی دو ساعتی فرصت خلوتی داشتم، سری به حضرت یاسر می‌زدم و گپ و گفت‌وگویی می‌کردیم. یکی از آن دو سه روز، او قطعاتی از آلبومی از کیهان کلهر را برای‌ام گذاشت که گوش بدهم و بعد فایل‌ها را هم از او گرفتم. نام آلبوم ظاهراّ «تا بیکران دوردست» است. کلهر کمانچه می‌زند و نوازنده‌ای تاجیک  ترکِ دیوان. نام نوازنده‌ی تاجیک را نمی‌دانم. اما چهار قطعه از آلبوم را به همان ترتیبی که در اصل آلبوم شنیده می‌شود، در طربستان، در نغمه‌ی روز آورده‌ام. این هم یکی از رهاوردهای سفر مشهد! آلبومی است بسیار شنیدنی. چون شنیدنی است، حرف زیاد نمی‌زنم. خودتان گوش بدهید، چه بسا شما را هم خوش آمد.

پ. ن. حجم فایل کمی تا قسمتی بالاست. کیفیت صدا، بهترین است در نتیجه کمی طول می‌کشد تا فایل اجرا شود. اگر زیاد مشکل‌ساز است بگویید حجم را کمتر کنم.

  1. امین گفت:

    آقا داریوش نوازنده‌ی بائلاما تاجیک نیست، ترک است. اسمش هست:اردال ارزنجان
    ***
    ممنون‌ام از توضیح. اصلاح شد.

  2. Shahrokh گفت:

    Dear Malakut, here is some more information regarding the music you introduced.
    http://www.amazon.com/Wind-Kayhan-Kalhor/dp/B000H9I1AA
    http://www.brandeis.edu/MusicUnitesUS/docs/persian-turkish_lp.pdf
    The name of the CD is “The Wind” and it’s indeed one of the best works in Fusion music. It is not bad to know that this CD in first tracks starts in Dastgah-e Shour and then from the 7th track it turns into Dastgah-e Homayoun which it completely has a different atmosphere from Shour. Thanks for talking about this great piece of music

  3. sima گفت:

    jalebe ke man iran zendegi mikonam, moshtarie par o pa ghorse Kalhor hastam o een kaaresh az dastam dar rafte bud, ta ke yeki az hamkaran goft biam too webloge shoma o beshnvamesh. Mamnoon. Albate nemidunam een kaar che ghadr khoobe ke track hayee az albomi ro kamel bezarid too weblogetoon. kash be jash be nasher link midadid, man hamishe een kaar ro mikonam ta nasher ham razi bashe.
    movafagh bashid.
    ***
    به محض این‌که فرصت پیدا کنم بقیه‌ی قطعات را هم اضافه می‌کنم.
    د. م.

|